poniedziałek, 12 marca 2018

Czy we Włoszech są otwarte sklepy w niedzielę?

Zakaz handlu w niedzielę - pełno memów, walka pomiędzy przeciwnikami i zwolennikami a także inne historie. Wiemy, jak jest w Polsce, dlatego nie będę się na ten temat wypowiadać. Również dlatego, że mnie ta kwestia nie dotyczy, więc nie będę teoretyzować.

Ale Wy przyszliście poczytać, jak jest we Włoszech! W takim razie czytajcie dalej, żeby dowiedzieć się, czy we Włoszech można zrobić zakupy w niedzielę.


Przejrzałam internet i zauważyłam, że w okolicach listopada 2017 roku również we Włoszech padł pomysł zakazania handlu w niedzielę. W artykułach na ten temat przewijała się między innymi właśnie Polska, jako przykład tejże polityki. 

Ale jak to wygląda w praktyce obecnie? Cóż, nie robię zakupów w niedzielę, ponieważ nie lubię tłumów. Wolę jednak uzupełnić lodówkowe zapasy w ciągu tygodnia, wieczorem. Wspomniałam o tłumach - tak, w niedzielę można robić zakupy normalnie. 

Rzecz jasna zależy to również od konkretnego sklepu. Na przykład najbliżej mojego domu znajduje się market sieci Coop. W niedzielę czynny jest do godziny 13, natomiast w ciągu tygodnia zakupy mogę tam zrobić do 20. Myślę, że wiąże się to z polityką tej sieci sklepów. Także odpowiedź na pytanie brzmi - tak, we Włoszech są otwarte sklepy w niedzielę.

Podobnie, jak w ciągu tygodnia. Jednak na przykład Conad (kolejny sklep w moim pobliżu) w poniedziałek zamyka sklep pomiędzy 13 a 15. Ogólnie jest to przedział czasowy, kiedy Włochy śpią. Wyolbrzymiłam to, jednak fakt jest taki, że w firmach mają przerwę obiadową, mniejsze sklepy są zamykane, by ponownie otworzyć po południu. 

To taka ciekawostka, której nie mogłam zrozumieć - jak to, zamykać w środku dnia? Tutaj jest to na porządku dziennym. 

Czy Włosi też zakażą handlu w niedzielę? To się okaże.

A Wy - co myślicie na temat zakazu wprowadzonego w Polsce? Jesteście za, przeciw? Chętnie poznam Wasze zdanie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz